ویتامین b12 در چه غذاهایی است

ویتامین b12 در چه غذاهایی است

ویتامین ها اصلی ترین عامل سلامت بودن بدن هر انسان و موجود زنده ای است، هرچند ویتامین زیاد هم ضررهای خودشو داره، ما در این مقاله درباره چگونه استتفاده کردن و رمان استفاده ویتامین B12 صحبت خواهیم کرد این ویتامین اصلی ترین عملکردش بر تکثیر سلولی ( خون سازی ) و عملکرد سیستم عصبی است، و کمبود ویتامین B12 منجر به بیماری کم خونی وخیم، ریزش شدید مو، ناخن و در سنین پایین توقف رشد بدن، تیم شرکت پرستاری در کرج تندرست در این مقاله به فواید ویتامین B12 و ویتامین B12 در چه غذاهایی است اشاره کردیم، این مقاله توسط شرکت تندرست آماده شده خدمات پرستاری در کرج با تخصص پرستار سالمند تهیه شده است، در این مقاله به پیدا کردن و استخدام یک پرستار کودک در کرج مورد اعتماد و با امنیت بالا میپردازیم.

ویتامین B12 حاوی چیست؟

برای رفع کمبود ویتامین B12 که باعث بروز مشکلاتی مانند خستگی، خستگی و فراموشی می شود، مصرف غذاهای غنی از B12 ضروری است. بنابراین غذاهای حاوی ویتامین B12 چیست؟ جزئیات در مقاله ما است.

ویتامین b12 در چه غذاهایی است

 

ویتامین b12 در چه غذاهایی است؟

B12 ویتامینی است که بیشتر در غذاهای حیوانی یافت می شود. ویتامین B12 که ویتامینی است که بدن به تنهایی قادر به تولید آن نیست، باید از طریق غذا به صورت خارجی دریافت شود. این ویتامین محلول در آب حاوی کبالت معدنی است و به همین دلیل کوبالامین نیز نامیده می شود. هر سلول در بدن به ویتامین B12 نیاز دارد. متوسط ​​نیاز روزانه به ویتامین B12 در بزرگسالان ۲.۴ میکروگرم است. مازاد این ویتامین در کبد ذخیره می شود. شما باید غذاهایی که ویتامین B12 را تامین می کنند را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنید.

کدام غذاها حاوی ویتامین B12 هستند؟

برخی از غذاها سرشار از ویتامین B12 هستند. بیایید بررسی کنیم که کدام ویتامین b12 در چه غذاهایی است؟ که در غذاهای حیوانی یافت می شود.

ویتامین b12 در چه غذاهایی است

  • گوشت قرمز

گوشت گاو و بره سرشار از ویتامین B12 هستند. مجدداً، B12 به مقدار زیاد در کبد این حیوانات یافت می شود. اما به دلیل خطر افزایش چربی خون، مصرف گوشت قرمز باید در حد متوسط ​​و بسیار محدود باشد. در غیر این صورت، مشکلات قلبی عروقی ممکن است رخ دهد. علاوه بر کبد، گونه های احشاء مانند مغز و کلیه نیز حاوی مقدار زیادی ویتامین B12 هستند. با این حال، به ویژه هنگام مصرف کله پاچه، نباید از این نکته غافل شد که کله پاچه علاوه بر ویتامین B12 حاوی مقادیر قابل توجهی کلسترول است. به عنوان مثال، ۱۰۰ گرم مغز گاو حاوی ۱۰ برابر کلسترول مورد نیاز روزانه بدن انسان است. به همین دلیل مصرف مکرر آن به عنوان منبع B12 برای مغز توصیه می شود.

  • تخم مرغ

تخم مرغ که سرشار از پروتئین و ویتامین B2 نیز می باشد، یکی از غنی ترین مواد غذایی از نظر ویتامین B12 است. به خصوص زرده تخم مرغ منبع خوبی از ویتامین B12 است. ویتامین B12 موجود در زرده تخم مرغ راحت تر جذب می شود. هنگام مصرف تخم مرغ، به جای جدا کردن و خوردن فقط سفیده، سفیده و زرده آن را بخورید. یک تخم مرغ متوسط ​​۶۰ تا ۷۰ گرمی حاوی ۲۵ تا ۳۰ درصد نیاز روزانه ویتامین B12 و ۶۰ درصد کلسترول مورد نیاز روزانه است. در این صورت وقتی سعی می کنیم ویتامین B12 را فقط با تخم مرغ تامین کنیم، باید هر روز ۴ عدد تخم مرغ بخوریم، اما این مصرف روی مقادیر کلسترول نیز تاثیر منفی می گذارد.

  • شیر و فرآورده های شیر

شیر، پنیر، ماست و کفیر غذاهایی هستند که حاوی مقدار زیادی ویتامین B12 هستند. این غذاها که سرشار از پروتئین نیز هستند، پشتیبان بسیار خوبی در دریافت روزانه ویتامین B12 هستند. تحقیقات نشان می دهد که بدن ویتامین B12 موجود در شیر و لبنیات را بهتر از ویتامین B12 موجود در گوشت و تخم مرغ جذب می کند. شیر و محصولات لبنی نیز منابع خوبی از کلسیم، ویتامین A، ویتامین D، روی، پتاسیم و کولین هستند.

ویتامین b12 در چه غذاهایی است

  • ماهی

ماهی هایی مانند ساردین، سالمون، قزل آلا، تن و ماهی خال مخالی یکی از منابع ویتامین B12 هستند. این ماهی ها که سرشار از ید نیز هستند نیاز به ویتامین B12 را به روشی سالمتر از سایر غذاهای حیوانی برطرف می کنند. ماهی تن سرشار از B12 است که در ماهیچه های تیره درست زیر پوست تجمع می یابد. ماهی، منبع امگا ۳، نقش مهمی در کاهش التهاب و بهبود سلامت قلب دارد. هنگام دریافت ویتامین B12 از غذاها، مصرف متعادل تر و محدودتر از هر کدام مناسب است.

  • صدف

صدف، یک محصول کوچک و جویدنی از غذاهای دریایی، منبع کم چربی ویتامین B12 است. آبی که در صدف می جوشانید، سرشار از آهن و آنتی اکسیدان است، همچنین حاوی مقادیر زیادی ویتامین B12 است. به همین ترتیب، صدف ها منبع غذاهای دریایی ویتامین B12 هستند.

  • طیور

گوشت گاو، بره و ماهی و همچنین مرغ حاوی ویتامین B12 هستند. بوقلمون و مرغ هر دو منبع خوبی از پروتئین و گوشت های سالم هستند که در رژیم غذایی مناسب برای بیماری های قلبی عروقی مهم هستند.

  • مخمر تغذیه ای

b12 در چه غذاهایی است؟” وقتی به آن فکر می کنید، ممکن است به منابع گیاهی فکر نکنید، اما برخی از غذاهای گیاهی نیز حاوی ویتامین B12 هستند. ویتامین B12 ویتامینی است که باید با احتیاط بیشتری مصرف شود، به خصوص برای کسانی که رژیم گیاهخواری دارند. ویتامین B12 که بیشتر در غذاهای حیوانی یافت می شود، در مخمرهای غنی شده نیز یافت می شود.

این مخمر مخمر آبجو یا نانوایی نیست. این مخمر به طور خاص یک حامی عالی در تامین نیازهای پروتئین، ویتامین و مواد معدنی گیاهخواران است. مخمر تغذیه ای به طور طبیعی حاوی ویتامین B12 نیست. با مصرف مکمل مخمر، از کمبود ویتامین B12 به خصوص در گیاهخواران جلوگیری می شود. محصولات گیاهی مانند تمپه، محصول تخمیر شده از سویا، و برگ های خشک جلبک دریایی به نام نوری نیز از ویتامین B12 حمایت می کنند. با این حال، می توانید با مطالعه برچسب مواد غذایی متوجه شوید که چه مقدار ویتامین B12 از این محصولات دریافت خواهید کرد.

  • شیر گیاهی

شیرهای گیاهی تهیه شده از بادام، فندق، سویا و برنج به طور طبیعی حاوی ویتامین B12 زیادی نیستند. این شیرها که برای گیاهخواران نیز ناجی هستند، با ویتامین B12 غنی شده اند و منبع مهمی برای جلوگیری از کمبود ویتامین B12 هستند.

  • سبزیجات

منابع ویتامین B12 که می تواند به ویژه توسط رژیم های گیاهخواری و وگان مصرف شود، برخی سبزیجات هستند. اسفناج، چغندر، کدو تنبل، سیب زمینی شیرین و قارچ سرشار از ویتامین B12 هستند. فقط این سبزیجات را در رژیم غذایی خود قرار ندهید، غذاهای متنوعی بخورید.

ویتامین B12 چه می کند؟

در شلوغی زندگی روزمره، اغلب فست فودها و غذاهای آماده به جای رژیم غذایی سالم و متعادل وارد بازی می شوند. در این صورت، کمبود ویتامین B12 در سال های اخیر به دلیل تأثیر عادات غذایی نادرست به یک مشکل گسترده تبدیل شده است. با این حال، ویتامین B12 نقش بسیار مهمی دارد، از تقویت سیستم عصبی و حافظه گرفته تا تسهیل یادگیری، از پیشگیری از کم خونی تا تقویت سیستم ایمنی، از تکثیر و تجدید سلول ها تا تجدید سلول های آسیب دیده توسط عوامل خارجی مانند دود سیگار و اشعه ماوراء بنفش. اشعه ها کمبود ویتامین B12 باعث اختلالات مرتبط با کم خونی و آسیب سیستم عصبی می شود.

علائم کم خونی مانند تپش قلب، ضعف، خستگی آسان و رنگ پریدگی پوست، بی حسی و گزگز در دست ها و پاها، اختلال در حس تعادل، مشکلات حافظه و یادآوری و علائم عصبی مشابه زوال عقل ممکن است مشاهده شود.

کمبود ویتامین B12 در افراد مسن شایع تر است

ناشی از مصرف کم ویتامین B12 در افرادی که نمی توانند به اندازه کافی از غذاهای حیوانی استفاده کنند و در رژیم های گیاهی و وگان مشاهده می شود و با افزایش سن این مشکل بیشتر می شود. ویتامین B12 در افراد مسن شایع تر است زیرا با افزایش سن میزان جذب آن کاهش می یابد. از سوی دیگر، بیماری های مختلفی مانند گاستریت مزمن، بیماری های التهابی روده، شرایطی که نیاز به برداشتن قسمتی از معده یا روده با جراحی دارند، بیماری هایی که نیاز به تغذیه محدود با پروتئین دارند (نقرس، فنیل کتونوری و غیره) و استفاده طولانی مدت از آنتی بیوتیک ها. و محافظ معده نیز می تواند منجر به کمبود ویتامین B12 شود.

ویتامین b12 در چه غذاهایی است

ویتامین B12 بالا نیز یک مشکل است

سطح ویتامین B12 از خون بررسی می شود. در درمان، ویتامین B12 با قرص های خوراکی روزانه یا تزریق های مکرر هر چند هفته یکبار تکمیل می شود. ویتامین B12 اضافی از طریق ادرار دفع می شود، بنابراین مصرف بیش از حد آن به خودی خود مشکلی برای سلامتی ایجاد نمی کند. با این حال، اگر سطح ویتامین B12 در خون بالاتر از حد طبیعی باشد، ممکن است نشانه ای از نارسایی مزمن کلیه، دیابت و برخی بیماری های خونی نیز باشد. زنان باردار و مادران شیرده نیز می توانند از مکمل های B12 استفاده کنند. در این دوره نیاز بدن به B12 نسبت به زمان های عادی افزایش می یابد.

شرکت پرستاری در کرج

شرکت تندرست با بیش از ۱۲ سال سابقه درخشان دارای مجوزهای لازم و معتبر، آماده ارائه خدمات پرستار کودک در کرج، پرستار در کرج و در تمام نقاط کرج و استان البرز و مشاوره در زمینه استخدام پرستار میباشد. استخدام پرستار ها در هر ساعتی که مد نظر دارید. با افتخار حدود ۵۰% مشتریانی که روزانه با شرکت تندرست درخواست پرستار دارند از معرف ها هستند. تمام تلاش تیم تندرست جلب رضایت شما مشتری عزیز و معرفی تندرست توسط خود شما به کلیه شهروندان استان البرز میباشد. لازم به ذکر است که جذب کلیه نیروهای شرکت تندرست توسط خود مدیریت و آموزش چهارچوب ها و قوانین توسط مدیریت داخلی مجموعه تندرست انجام خواهد شد. پس با اطمینان خاطر عزیزان خود را به ما بسپارید.

پست قبلی

غذای سالم برای کودکان

پست بعدی

فشار خون نرمال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کارشناس