فشار خون نرمال

فشار خون نرمال

فشار خون نرمال می تواند تحت تأثیر دمای هوا باشد و ممکن است بسته به آب و هوا در طول انتقال فصلی یا در طول روز تغییر کند. دلیل این امر تغییر عملکرد سیستم عصبی سمپاتیک و تغییر ترشح هورمون به دلیل تأثیر دما است. تغییرات فشار خون فصلی و مرتبط با آب و هوا به ویژه در افراد بالای ۶۵ سال مشهودتر است.

اگر دمای هوا زیر ۸ درجه یا بالای ۲۱ درجه باشد، ممکن است تغییر فشار خون تا ۸ میلی متر جیوه رخ دهد. تفاوت تا ۵ میلی متر جیوه را می توان بین اندازه گیری های تابستان و زمستان تشخیص داد. در واقع، در اندازه‌گیری‌های ۲ روزه پس از هوای طوفانی-بارانی، افزایش ۵ میلی‌متر جیوه در ۲۴ ساعت، ۴ میلی‌متر جیوه در روز و ۶ میلی‌متر جیوه در شب مشاهده می‌شود. سرماخوردگی ممکن است با تحریک سیستم عصبی سمپاتیک باعث افزایش فشار خون شود، ممکن است لازم باشد دوز داروی فشار خون را افزایش دهید.

پاسخ زنان و مردان به داروهای فشار خون نیز ممکن است متفاوت باشد.

هدف کرونوتراپی تعیین موقعیت هایی است که باعث تغییرات فشار خون نرمال می شوند و دوره هایی که داروها بیشترین تأثیر را دارند. بنابراین برای حصول بهترین نتایج درمانی، استفاده از تعداد کم دارو و در کمترین دوز ممکن و کاهش و پیشگیری از عوارض، داروی فشار خون با انتخاب ساعاتی که بهترین اثر را دارد تجویز می شود.

  • کرونوتراپی در پرفشاری خون اولین قدم برای رسیدن به نتایج موثر است.
  • هدف حفظ وضعیت طبیعی پروفایل فشار خون در چرخه بیولوژیکی است.
  • درمان باید به طور خاص برای هر بیمار با در نظر گرفتن عوامل شخصی، جنسیت، سن، سبک زندگی، تفاوت های آب و هوایی، وضعیت تغذیه و بیماری های همراه برنامه ریزی شود.

فشار خون بالا

فشار خون پایین (هیپوتانسیون) معمولاً علائمی ایجاد نمی کند. ممکن است در هنگام حرکت یا ایستادن ناگهانی باعث سرگیجه، ضعف و غش شود. ممکن است با اختلال عملکرد سیستم عصبی خودمختار، هیپومی (کم خونی) یا آمیلوئیدوز همراه باشد. فشار خون پایین، به ویژه در شب، بر تغذیه اعصاب بینایی تأثیر منفی می گذارد و منجر به کاهش بینایی می شود. فشار خون پایین در بیماران چشمی (مانند گلوکوم) باید مورد بررسی و درمان قرار گیرد. در بیماران مسن، فشار خون پایین خطرناک است زیرا می تواند منجر به افتادن و شکستگی شود.

فشار خون

وضعیتی که ما آن را فشار خون بالا یا فشار خون بالا می نامیم با ۳ اندازه گیری مطب پزشک در ۳ روز جداگانه یا در حالت ایده آل با نظارت ۲۴ ساعته فشار خون سرپایی (هولتر فشار خون) تشخیص داده می شود. اندازه گیری بیش از ۱۴۰/۹۰ میلی متر جیوه در سن زیر ۶۵ سال و ۱۵۰/۹۰ میلی متر جیوه در سن بالای ۶۵ سال فشار خون بالا در نظر گرفته می شود.

فشار خون کاذب چیست؟

برای اینکه بگوییم یک فرد فشار خون بالا دارد، باید حداقل سه بار اندازه گیری کرد. فشار خون یک فرد عادی ممکن است در طول روز در موقعیت هایی مانند راه رفتن سریع، دویدن، ورزش و غذا خوردن نوسان داشته باشد و مقدار فشار خون اندازه گیری شده ممکن است بالا باشد. این فشار خون کاذب نامیده می شود زیرا تصمیم گیری در این موقعیت های موقت یا با یک اندازه گیری گمراه کننده است.

شرکت پرستاری در کرج

شرکت تندرست با بیش از ۱۲ سال سابقه درخشان دارای مجوزهای لازم و معتبر، آماده ارائه خدمات پرستار کودک در کرج، پرستار در کرج و در تمام نقاط کرج و استان البرز و مشاوره در زمینه استخدام پرستار میباشد. استخدام پرستار ها در هر ساعتی که مد نظر دارید. با افتخار حدود ۵۰% مشتریانی که روزانه با شرکت تندرست درخواست پرستار دارند از معرف ها هستند. تمام تلاش تیم تندرست جلب رضایت شما مشتری عزیز و معرفی تندرست توسط خود شما به کلیه شهروندان استان البرز میباشد. لازم به ذکر است که جذب کلیه نیروهای شرکت تندرست توسط خود مدیریت و آموزش چهارچوب ها و قوانین توسط مدیریت داخلی مجموعه تندرست انجام خواهد شد. پس با اطمینان خاطر عزیزان خود را به ما بسپارید.

پست قبلی

ویتامین b12 در چه غذاهایی است

پست بعدی

پوکی استخوان لگن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کارشناس