غذای سالم برای کودکان

غذای سالم برای کودکان

غذای سالم برای کودکان – در همه ی سنین یک تغریه سالم و یک لیست غذایی مناسب نیاز اساسی است، غذایی که برای کودکان انتخاب میکنیم باید در رشد و استخوان بندی کودکان تاثیر مثبتی داشته باشه، تغذیه سالم برای کودکان یک اولویت مهم و بزرگ است، تیم شرکت پرستاری در کرج تندرست در این مقاله به خطرات چاقی در سالمندان و جلوگیری از چاقی سالمندان اشاره کردیم، این مقاله توسط شرکت تندرست آماده شده خدمات پرستاری در کرج با تخصص پرستار سالمند تهیه شده است، در این مقاله به پیدا کردن و استخدام یک پرستار کودک در کرج مورد اعتماد و با امنیت بالا میپردازیم.

توصیه غذای سالم برای کودکان (سنین ۲ تا ۸ سال)

هر گروه غذایی باید به طور منظم هر روز مصرف شود.

تصویر کودکی که از پله‌های لبه هرم بالا می‌رود، بر حرکت منظم روزانه بدن تأکید دارد. برای رشد سالم به کودکان تا ۶۰ دقیقه فعالیت بدنی در روز توصیه می شود. اجازه ندهید فرزندتان تمام روز را جلوی تلویزیون یا کامپیوتر بگذراند. تشویق به حرکت مانند: دویدن، پیاده روی، دوچرخه سواری، شنا، اسکیت و غیره.

غذای سالم برای کودکان

گروه های غذایی:

  • غلات: غلات کامل را انتخاب کنید

اطمینان حاصل کنید که برچسب روی محصولات غلاتی که خریداری می کنید شامل عباراتی مانند گندم کامل و جو کامل باشد. سبوس هضم را تسهیل می کند، نشاسته موجود در آن به آرامی هضم می شود و این قسمت انرژی اصلی را تامین می کند. چرا آرد سفید بد است؟ هضم آنها بسیار سریع است و باعث می شود قند خون ما به سرعت افزایش یابد. در پاسخ به این، انسولین سریع و بیش از حد ترشح می شود. نوسانات انسولین منجر به چاقی و دیابت در کودکان می شود.

سبزیجات: انواع سبزیجات

  • سبزیجات تیره رنگ را انتخاب کنید
  • سبزیجات نارنجی رنگ بیشتری انتخاب کنید
  • شامل غلاتی مانند لوبیا، نخود و غذاهایی مانند نخود فرنگی باشد.

میوه ها: روی میوه ها تمرکز کنید

  • سعی کنید میوه های متنوعی داشته باشید
  • می توانید میوه های تازه، منجمد، کنسرو شده یا خشک را انتخاب کنید
  • آب میوه های طبیعی تازه فشرده را به آب میوه های آماده و شیرین ترجیح دهید.
غذای سالم برای کودکان

غذای سالم برای کودکان

چربی ها: مراقب چربی ها باشید

چربی ها یک گروه غذایی نیستند، اما از آنجایی که تا حدودی برای سلامتی ما ضروری هستند، به عنوان یک خط نازک در هرم تغذیه قرار می گیرند. به جای روغن های جامد باید سبزیجات و روغن ها را ترجیح داد. روغن زیتون، روغن آفتابگردان، روغن کانولا و روغن ذرت روغن های سالمی هستند که از زنجیره های چربی اشباع نشده تشکیل شده اند. مصرف این ها به جای چربی های سخت حیوانی، کلسترول خون را در سطح نرمال نگه می دارد. برای پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی، توجه به چربی ها در رژیم غذایی از دوران کودکی توصیه می شود. مطمئن شوید که منابع چربی شما عمدتا از روغن های گیاهی و ماهی تامین می شود. چربی های جامد، مارگارین و کره را محدود کنید.

شیر و فرآورده های لبنی: از غذاهای غنی از کلسیم استفاده کنید

برای رشد استخوان های سالم، ورزش همراه با کلسیم کافی ضروری است. اگر شیر باعث مشکلات گوارشی می شود، شیر بدون لاکتوز یا سایر محصولات لبنی (مانند ماست و پنیر) را انتخاب کنید. شاخص توده بدنی در کودکان بعد از ۲ سالگی باید بررسی شود. اگر تمایل به چاقی وجود دارد، باید لبنیات کم چرب یا بدون چربی انتخاب شود.

پروتئین ها: منابع پروتئین بدون چربی را انتخاب کنید

گوشت یا مرغ کم چرب یا بدون چربی را انتخاب کنید. در فر، روی گریل یا روی گریل بپزید. می توانید از ماهی و حبوبات (لوبیا، نخود، عدس و…) به عنوان منابع پروتئینی استفاده کنید.

برای سلامت دندان: کودک خود را تشویق کنید حداقل دو بار در روز دندان های خود را مسواک بزند. آب نبات، شکلات یا نوشیدنی های شیرین یا اسیدی زیاد مصرف نکنید.

غذای سالم برای کودکان

غذای سالم برای کودکان

غذای سالم برای کودکان چیست؟ در اینجا آنچه والدین باید در مورد تغذیه کودک بدانند!

سلامتی و رشد فرزندان به طور طبیعی یکی از مهمترین چیزها در زندگی هر پدر و مادری است. پس راه سلامتی کودک کجاست؟ البته بدون تغذیه

غذای سالم برای کودکان ضروری است. همه ما این را می دانیم. اما البته، همه چیز به آگاهی از این موضوع نیست. در عین حال باید اطلاعات خاصی داشته باشیم. به عنوان مثال، برنامه تغذیه سالم برای کودکان چگونه باید باشد؟ چگونه می توان عادات غذایی سالم را در کودکان ایجاد کرد؟ غذاهای سالم چیست؟ و بیشتر…

در این مطلب دقیقا به این نوع سوالات پاسخ خواهیم داد و اطمینان حاصل می کنیم که اطلاعات کلیدی در مورد تغذیه کودک دارید. با نظرات متخصص تغذیه اطفال دریا بلی تمام کنجکاوی شما را در این زمینه برطرف کرده و به شما پیشنهاداتی خواهیم داد.

درک تغذیه سالم

بیایید با سؤالات اساسی شروع کنیم: چگونه یک لیست غذا برای کودکان ایجاد می شود؟ تغذیه سالم چیست؟

اساس تغذیه سالم این است که نیازهای غذایی بدنمان را دقیقاً همانطور که باید برآورده کنیم. این نیازها شامل انرژی و همچنین مواد مغذی مورد نیاز برای عملکرد بدن ما است. به عبارت دیگر، تغذیه سالم آن نوع تغذیه است که بدن ما را در شرایط ایده آل نگه می دارد.

بنابراین می‌دانیم که اگر می‌خواهیم فرزندمان سالم بخورد و رشد کند، اولین چیزی که باید بدانیم نیازهای جسمانی اوست. اما البته، از آنجایی که بدن هر فرد متفاوت است، نیازهای فیزیکی او نیز ممکن است متفاوت باشد. این بدان معناست که برنامه تغذیه سالم چیزی است که باید به صورت جداگانه تهیه شود.

با این حال، این بدان معنا نیست که ما نمی توانیم اطلاعات کلی در مورد تغذیه سالم داشته باشیم. همانطور که در ادامه مقاله خود نشان خواهیم داد، قوانینی برای غذای سالم برای کودکان وجود دارد. نکته مهم این است که بدانید چگونه آنها را به درستی اعمال کنید.

غذاهای سالم برای کودکان چیست؟

ما به طور کلی در مورد هدف و اجزای اساسی تغذیه سالم صحبت کردیم. اما به طور دقیق تر، “غذاهای سالم چیست؟” اگر سوال کردید نگران نباشید ما هم اکنون در این مورد به شما کمک می کنیم. بیایید مثال های ارائه شده توسط متخصص تغذیه کودک دریا بلی را بررسی کنیم:

غذای سالم برای کودکان

غذای سالم برای کودکان

شیر

یکی از غذاهایی که در لیست غذا برای کودکان متعادل غایب نیست شیر ​​(و لبنیات) است. همه ما کم و بیش می دانیم که شیر چقدر بر رشد کودکان تأثیر می گذارد. به لطف عناصر موجود در آن مانند کلسیم، پروتئین و ویتامین های گروه B، شیر نه تنها به رشد و نمو کمک می کند، بلکه تاثیر مثبتی بر سلامت استخوان و دندان دارد.

تخم مرغ

تخم مرغ که به دلیل داشتن پروتئین غنی شناخته شده است، جایگاه مهمی در غذای سالم کودکان دارد. تخم مرغ که حاوی انواع ویتامین ها و آهن و همچنین پروتئین است، غذایی است که از رشد استخوان و سیستم ایمنی بدن کودکان حمایت می کند.

ماهی

ماهی جایگاه ویژه ای در تغذیه کودکان دارد زیرا سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ است. امگا ۳ نقش بسیار مهمی در عملکردهای شناختی و رشد مغز کودک دارد. در عین حال، ماهی منبع پروتئین بسیار باکیفیتی است. وقتی ویتامین ها و مواد معدنی موجود در آن به همه اینها اضافه شود، ماهی تأثیر بسیار مثبتی بر رشد ذهن و بدن کودک ایجاد می کند.

گردو

درست مانند ماهی، گردو حاوی مقادیر زیادی امگا ۳ است. علاوه بر این، گردو به لطف چربی های سالمی که دارد، از سلامت قلب و عروق حمایت می کند.

گوشت

گوشت، که اولین چیزی است که در مورد پروتئین به ذهن می رسد، دقیقاً به همین دلیل در یک برنامه غذایی متعادل جای دارد. در حالی که پروتئین های گرفته شده از گوشت تأثیر مثبتی بر رشد ماهیچه ها و سلول ها دارند، آهن که در گوشت نیز به وفور یافت می شود، نقش کلیدی در گردش خون سالم دارد.

میوه ها و سبزیجات

شناخته شده است که انواع میوه ها و سبزیجات بر سلامت انسان تأثیر مثبت دارند. هنگام تهیه یک برنامه تغذیه سالم برای کودکان، هرچه تنوع میوه ها و سبزیجات بیشتر باشد، بهتر است. به خصوص برای میوه ها، خود میوه را باید به جای آب میوه ترجیح داد.

تغذیه سالم برای کودکان بر اساس گروه سنی

ما غذاهایی را دیده‌ایم که اغلب در فهرست‌های رژیم غذایی سالم برای کودکان با آن‌ها مواجه می‌شویم. اما همانطور که قبلا گفتیم تغذیه سالم باید به صورت فردی مورد توجه قرار گیرد. وقتی صحبت از کودکان می شود، عاملی که بیشترین تفاوت را ایجاد می کند، گروه سنی کودک است. تغذیه سالم برای کودکان با توجه به گروه سنی چگونه باید شکل بگیرد؟ در ادامه به توضیح این موضوع می پردازیم..

توصیه های تغذیه سالم برای کودکان پیش دبستانی

دوره پیش دبستانی مهمترین زمان برای ایجاد عادات غذایی سالم در کودکان است. بنابراین در این دوران باید تغذیه متعادل را به کودکان معرفی کنیم و آنها را به مصرف جایگزین های سالم به جای غذاهای ناسالم تشویق کنیم. در این دوران قطعاً نباید از صبحانه صرف نظر کرد.

شرکت پرستاری در کرج

شرکت تندرست با بیش از ۱۲ سال سابقه درخشان دارای مجوزهای لازم و معتبر، آماده ارائه خدمات پرستار کودک در کرج، پرستار در کرج و در تمام نقاط کرج و استان البرز و مشاوره در زمینه استخدام پرستار میباشد. استخدام پرستار ها در هر ساعتی که مد نظر دارید. با افتخار حدود ۵۰% مشتریانی که روزانه با شرکت تندرست درخواست پرستار دارند از معرف ها هستند. تمام تلاش تیم تندرست جلب رضایت شما مشتری عزیز و معرفی تندرست توسط خود شما به کلیه شهروندان استان البرز میباشد. لازم به ذکر است که جذب کلیه نیروهای شرکت تندرست توسط خود مدیریت و آموزش چهارچوب ها و قوانین توسط مدیریت داخلی مجموعه تندرست انجام خواهد شد. پس با اطمینان خاطر عزیزان خود را به ما بسپارید.

پست قبلی

جلوگیری از چاقی سالمندان + ۵ راه کاهش خطر چاقی

پست بعدی

ویتامین b12 در چه غذاهایی است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کارشناس