حرف زدن سالمندان در خواب

حرف زدن سالمندان در خواب

حرف زدن سالمندان در خواب میتواند یک موضوع ناراحت کننده برای اعضای خوانواده باشد البته که فقط سالمندان نه! میتواند این اتفاق برای کودک یا یک فرد میانسال هم بی افتدد، هرچند موضوع خطرناکی نمی باشد و درباره این موضوع نیاز به حساسیت بالا و نگرانی ندارد مگر اینکه در خواب اختلال ایجاد کند و در طول روز احساس خستگی داشته باشید. این مقاله توسط شرکت تندرست آماده شده خدمات پرستاری در کرج با تخصص پرستار سالمند تهیه شده است، در این مقاله به پیدا کردن و استخدام یک پرستار کودک مورد اعتماد و با امنیت بالا میپردازیم.

هر آنچه که باید در مورد حرف زدن سالمندان در خواب بدانید

حرف زدن سالمندان در خواب در واقع یک اختلال خواب است که به نام خواب گویی شناخته می شود. پزشکان چیز زیادی در مورد صحبت کردن در خواب نمی‌دانند، مثلاً چرا این اتفاق می‌افتد یا وقتی یک فرد در خواب صحبت می‌کند، در مغز چه اتفاقی می‌افتد. متکلم خواب نمی داند که دارند صحبت می کنند و روز بعد آن را به خاطر نخواهد آورد.

اگر اهل خواب هستید، می‌توانید با جملات کامل صحبت کنید، بیهوده صحبت کنید، یا با صدا یا زبانی متفاوت از آنچه در بیداری استفاده می‌کنید صحبت کنید. به نظر می رسد صحبت کردن در خواب بی ضرر است.

حرف زدن سالمندان در خواب

حرف زدن سالمندان در خواب

مرحله و شدت

حرف زدن سالمندان در خواب با هر دو مرحله و شدت تعریف می شود:

  • مراحل ۱ و ۲: در این مراحل، متکلم خواب به اندازه مراحل ۳ و ۴ در خواب عمیق نیست و گفتار او قابل درک است. یک سخنران خواب در مراحل ۱ یا ۲ می تواند کل مکالمات منطقی داشته باشد.
  • مراحل ۳ و ۴: متکلم خواب در خواب عمیق تری قرار دارد و درک گفتار او معمولا سخت تر است. ممکن است شبیه ناله یا هجو به نظر برسد.

شدت حرف زدن سالمندان در خواب با تعداد دفعات بروز آن تعیین می شود:

  • خفیف: صحبت در مورد خواب کمتر از یک بار در ماه اتفاق می افتد.
  • متوسط: صحبت در مورد خواب یک بار در هفته اتفاق می افتد، اما نه هر شب. صحبت کردن با خواب سایر افراد در اتاق تداخل چندانی ایجاد نمی کند.
  • شدید: صحبت کردن در خواب هر شب اتفاق می افتد و ممکن است با خواب افراد دیگر در اتاق تداخل داشته باشد.

چه کسی در معرض خطر بیشتر است

حرف زدن سالمندان در خواب می تواند در هر زمانی برای هر کسی اتفاق بیفتد، اما به نظر می رسد در کودکان و مردان شایع تر است. همچنین ممکن است منبع قابل اعتماد یک پیوند ژنتیکی برای حرف زدن سالمندان در خواب وجود داشته باشد. بنابراین اگر والدین یا سایر اعضای خانواده دارید که در خواب زیاد صحبت می کنند، ممکن است شما نیز در معرض خطر باشید. به همین ترتیب، اگر در خواب صحبت کنید و بچه دار شوید، ممکن است متوجه شوید که فرزندانتان در خواب هم صحبت می کنند.

صحبت کردن در خواب می تواند در زمان های خاصی از زندگی شما افزایش یابد و ممکن است توسط:

  • بیماری
  • تب
  • نوشیدن الکل
  • فشار
  • شرایط سلامت روان، مانند افسردگی
  • محرومیت از خواب

افراد مبتلا به سایر اختلالات خواب نیز در معرض خطر بیشتری برای صحبت کردن در خواب هستند، از جمله افرادی که سابقه موارد زیر را دارند:

  • آپنه خواب
  • خواب راه رفتن
  • وحشت یا کابوس شبانه
حرف زدن سالمندان در خواب

حرف زدن سالمندان در خواب

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد

صحبت کردن در خواب معمولاً یک وضعیت پزشکی جدی نیست، اما مواقعی وجود دارد که ممکن است مراجعه به پزشک مناسب باشد.

اگر صحبت کردن در خواب آنقدر شدید است که کیفیت خواب شما را مختل می کند یا اگر بیش از حد خسته هستید و نمی توانید در طول روز تمرکز کنید، با پزشک خود صحبت کنید. در شرایط نادر، صحبت کردن در خواب می تواند با مشکلات جدی تری مانند اختلالات روانی یا تشنج های شبانه رخ دهد.

اگر مشکوک هستید که صحبت کردن در خواب نشانه یک اختلال خواب جدی تر، مانند راه رفتن در خواب یا آپنه خواب است، مراجعه به پزشک برای معاینه کامل مفید است. اگر بعد از ۲۵ سالگی برای اولین بار شروع به صحبت در خواب کردید، یک قرار ملاقات با پزشک بگذارید. صحبت کردن در خواب در اواخر زندگی ممکن است ناشی از یک بیماری زمینه ای باشد.

رفتار

هیچ درمان شناخته شده ای برای صحبت کردن در خواب وجود ندارد، اما یک متخصص خواب یا یک مرکز خواب ممکن است بتواند به شما در مدیریت وضعیت شما کمک کند. یک متخصص خواب همچنین می تواند به شما کمک کند تا مطمئن شوید که بدن شما در شب به اندازه کافی استراحت می کند.

اگر شریکی دارید که صحبت کردن در خواب شما را آزار می دهد، ممکن است صحبت با یک متخصص در مورد نحوه مدیریت هر دو نیاز خوابتان نیز مفید باشد. برخی از چیزهایی که ممکن است بخواهید امتحان کنید عبارتند از:

  • خوابیدن در تخت ها یا اتاق های مختلف
  • از همسرتان بخواهید که گوش گیر ببندد
  • با استفاده از یک دستگاه نویز سفید در اتاق خود برای خفه کردن هر گونه صحبت کردن

تغییرات سبک زندگی مانند موارد زیر نیز ممکن است به کنترل صحبت کردن در خواب کمک کند:

  • اجتناب از نوشیدن الکل
  • پرهیز از وعده های غذایی سنگین نزدیک به زمان خواب
  • تنظیم یک برنامه خواب منظم با تشریفات شبانه برای ترغیب مغز به خواب
حرف زدن سالمندان در خواب

حرف زدن سالمندان در خواب

چشم انداز

حرف زدن سالمندان در خواب یک وضعیت بی ضرر است که در کودکان و مردان شایع تر است و ممکن است در دوره های خاصی از زندگی شما رخ دهد. نیازی به درمان ندارد و بیشتر اوقات صحبت کردن در خواب خود به خود برطرف می شود. این می تواند یک بیماری مزمن یا موقت باشد. همچنین ممکن است برای چندین سال از بین برود و سپس دوباره عود کند.

اگر صحبت در خواب با خواب شما یا همسرتان تداخل دارد، با پزشک خود صحبت کنید.

 

شرکت پرستاری در کرج

شرکت تندرست با بیش از ۱۲ سال سابقه درخشان دارای مجوزهای لازم و معتبر، آماده ارائه خدمات پرستار کودک در کرج، پرستار در کرج و در تمام نقاط کرج و استان البرز و مشاوره در زمینه استخدام پرستار میباشد. استخدام پرستار ها در هر ساعتی که مد نظر دارید. با افتخار حدود ۵۰% مشتریانی که روزانه با شرکت تندرست درخواست پرستار دارند از معرف ها هستند. تمام تلاش تیم تندرست جلب رضایت شما مشتری عزیز و معرفی تندرست توسط خود شما به کلیه شهروندان استان البرز میباشد. لازم به ذکر است که جذب کلیه نیروهای شرکت تندرست توسط خود مدیریت و آموزش چهارچوب ها و قوانین توسط مدیریت داخلی مجموعه تندرست انجام خواهد شد. پس با اطمینان خاطر عزیزان خود را به ما بسپارید.

پست قبلی

استخدام پرستار

پست بعدی

لیست غذا برای سالمندان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کارشناس