بهترین زمان برای سونوگرافی

بهترین زمان برای سونوگرافی

بهترین زمان برای سونوگرافی – اگر همه شرایط مادر عادی باشد یعنی هیچگونه درد  و یا احساس ناراحتی نداشته باشد بهترین زمان برای اولین دوره معاینه و سونوگرافی می باشد که معمولا هفته هفتم یا هفته هشتم است، مادر شدن یک نجربه خاص و لذت بخش در عین حال چالش برانگیزترین مسیر یک زن است، تیم شرکت پرستاری در کرج تندرست در این مقاله به بهترین زمان برای سونوگرافی اشاره کردیم، این مقاله توسط شرکت تندرست آماده شده خدمات پرستاری در کرج با تخصص پرستار سالمند تهیه شده است، در این مقاله به پیدا کردن و استخدام یک پرستار کودک در کرج مورد اعتماد و با امنیت بالا میپردازیم.

بهترین زمان برای سونوگرافی در دوران بارداری

معاینات اولتراسوند به نظارت بر پیشرفت بارداری و رشد جنین کمک می کند. سه معاینه اولتراسوند بخشی از مراقبت های منظم دوران بارداری است که هر زن باردار حق آن را دارد.

بهترین زمان برای سونوگرافی

بهترین زمان برای سونوگرافی

چه تعداد سونوگرافی در دوران بارداری ارائه می شود؟

سه آزمایش اولتراسوند در مراقبت های عمومی دوران بارداری گنجانده شده است. آنها توسط متخصص زنان انجام می شوند، هزینه آن توسط شرکت های بیمه سلامت پرداخت می شود و معمولاً در هفته های ۱۰، ۲۰ و ۳۰ بارداری انجام می شود. ماماها مجاز به انجام سونوگرافی نیستند. اگر زن باردار سالم است و بارداری به طور طبیعی پیش می‌رود، دیگر نیازی به سونوگرافی نیست. این تعداد معاینات سونوگرافی نیست که برای کشف ناهنجاری ها مهم است. اهمیت نتایج به تجربه پزشک و کیفیت دستگاه صدا بستگی دارد.

اگر هر گونه ناهنجاری در طول بارداری آشکار شود یا خطرات خاصی وجود داشته باشد که باید روشن شود، تصاویر سونوگرافی اضافی امکان پذیر است. در این صورت بیمه درمانی قانونی هزینه های اضافی را پوشش می دهد. اگر بیمه خصوصی دارید، بهتر است موضوع هزینه را مستقیماً با شرکت بیمه خود روشن کنید.

زنان باردار نیز می توانند از معاینه اولتراسوند اجتناب کنند. به عنوان مثال، اگر نمی خواهید یک ناهنجاری در کودک در دوران بارداری بررسی شود. سپس ممکن است پزشک از زن باردار درخواست امضا کند. به این ترتیب زن باردار تایید می کند که پزشک به تعهد خود در ارائه اطلاعات عمل کرده است.

اگر نمی خواهید قبل از تولد جنسیت فرزندتان را بدانید، باید به موقع به پزشک خود اطلاع دهید. از اواسط بارداری به بعد در سونوگرافی قابل تشخیص است.

در زمان سونوگرافی چه اتفاقی می افتد؟

در طول معاینه اولتراسوند، امواج صوتی از یک مبدل کوچک به بدن فرستاده می شود. هنگامی که امواج صوتی به بافت بدن برخورد می کنند، به عقب منعکس می شوند. مبدل این “پژواک ها” را دریافت می کند، که بسته به بافت بدن از نظر قدرت متفاوت است. یک کامپیوتر از این برای ایجاد یک تصویر متحرک که روی مانیتور ظاهر می شود استفاده می کند.

در سه ماهه اول بارداری سونوگرافی از طریق واژن انجام می شود. این کار با استفاده از یک پروب واژینال دراز ویژه امکان پذیر است. در معاینات بعدی سونوگرافی، پزشک دیواره شکم را اسکن می کند. برای اطمینان از تماس بهتر بین مبدل و پوست، از قبل یک ژل روی پوست اعمال می شود.

بهترین زمان برای سونوگرافی

بهترین زمان برای سونوگرافی

آیا سونوگرافی برای من یا فرزندم مضر است؟

برخی از والدین نگران هستند که امواج صوتی به کودک یا خود زن باردار آسیب برساند. با این حال، با توجه به وضعیت فعلی دانش علمی، هیچ مدرکی در این مورد وجود ندارد.

سونوگرافی داپلر (نگاه کنید به زیر) گرما را در بافت مورد بررسی تولید می کند، به همین دلیل است که فقط باید در اوایل بارداری با دلایل خاص پزشکی استفاده شود و باید تا حد امکان کوتاه باشد. دستگاه های سونوگرافی مدرن سیستم های کنترل ویژه ای برای این کار دارند.

اولین معاینه: هفته نهم تا دوازدهم بارداری

اولین سونوگرافی بین هفته های نهم تا دوازدهم بارداری انجام می شود. هدف اصلی آن تایید بارداری و بررسی اینکه آیا جنین در رحم کاشته شده است یا خیر. قلب تپنده جنین از قبل دیده می شود و پزشک می تواند شکل خارجی بدن را ارزیابی کند و هر گونه ناهنجاری را کشف کند. در این مرحله اولیه از زمان، هفته بارداری و تاریخ مورد انتظار تولد را می توان با دقت بیشتری نسبت به زمان بعدی بارداری تعیین کرد. برای این منظور، طول بدن اندازه گیری می شود که به آن طول تاج-کنج (SSL) نیز گفته می شود، زیرا از سر تا کفل اندازه گیری می شود. همچنین می توان مشاهده کرد که آیا حاملگی چند قلو است یا خیر.

بهترین زمان برای سونوگرافی

بهترین زمان برای سونوگرافی

معاینه دوم: هفته ۱۹ تا ۲۲ بارداری

برای دومین معاینه اولتراسوند بین هفته ۱۹ و ۲۲ بارداری، می توانید از بین دو معاینه یکی را انتخاب کنید: معاینه سونوگرافی اولیه و سونوگرافی پایه گسترده.

معاینه اولیه اولتراسوند در درجه اول رشد مناسب سن کودک را بررسی می کند. اندام های فردی برای ناهنجاری های احتمالی با جزئیات بیشتری مورد بررسی قرار نمی گیرند. بلکه اندازه سر و معده و همچنین طول استخوان ران اندازه گیری می شود، میزان مایع آمنیوتیک تعیین می شود و ضربان قلب بررسی می شود. موقعیت جفت در رحم نیز بررسی می شود. در صورت وجود هر گونه ناهنجاری می توان با بررسی های بیشتر آنها را روشن کرد.

در طول معاینه اولیه سونوگرافی گسترده، سر، بطن های مغزی و مخچه نیز با دقت بیشتری بررسی می شود و نسبت اندازه قفسه سینه و قلب اندازه گیری می شود. موقعیت و اندازه حفره های قلب نیز بررسی می شود. همچنین بررسی می شود که آیا دیواره شکم و ستون فقرات بسته است و آیا معده و مثانه قابل مشاهده است یا خیر.

هر دو سونوگرافی پایه و سونوگرافی گسترده، خدمات بیمه سلامت هستند. معاینه سونوگرافی طولانی ممکن است توسط متخصص زنان با شرایط مناسب انجام شود.

معاینه سوم: هفته ۲۹ تا ۳۲ بارداری

سومین معاینه اولتراسوند بین هفته ۲۹ و ۳۲ بارداری برنامه ریزی شده است و برای ارزیابی رشد و وضعیت مناسب سن کودک استفاده می شود. جفت و مقدار مایع آمنیوتیک نیز مجددا بررسی می شود. این اطلاعات برای برنامه ریزی زایمان مهم است. در صورت وجود هرگونه ناهنجاری، می توان معاینات بیشتری را ترتیب داد.

بهترین زمان برای سونوگرافی

بهترین زمان برای سونوگرافی

معاینات سونوگرافی ویژه

اگر شواهدی از بیماری در کودک یا ناهنجاری در دوران بارداری وجود داشته باشد، معاینات سونوگرافی ویژه توصیه می شود. در این صورت شرکت های بیمه سلامت قانونی هزینه های این معاینات ویژه را تقبل می کنند. اگر مشکوک به بیماری وجود نداشته باشد، والدین می توانند با هزینه شخصی معاینات سونوگرافی اضافی را انتخاب کنند. سپس یک سرویس بهداشتی فردی (IGeL) است.

شرکت پرستاری در کرج

شرکت تندرست با بیش از ۱۲ سال سابقه درخشان دارای مجوزهای لازم و معتبر، آماده ارائه خدمات پرستار کودک در کرج، پرستار در کرج و در تمام نقاط کرج و استان البرز و مشاوره در زمینه استخدام پرستار میباشد. استخدام پرستار ها در هر ساعتی که مد نظر دارید. با افتخار حدود ۵۰% مشتریانی که روزانه با شرکت تندرست درخواست پرستار دارند از معرف ها هستند. تمام تلاش تیم تندرست جلب رضایت شما مشتری عزیز و معرفی تندرست توسط خود شما به کلیه شهروندان استان البرز میباشد. لازم به ذکر است که جذب کلیه نیروهای شرکت تندرست توسط خود مدیریت و آموزش چهارچوب ها و قوانین توسط مدیریت داخلی مجموعه تندرست انجام خواهد شد. پس با اطمینان خاطر عزیزان خود را به ما بسپارید.

 

 

پست قبلی

علائم کبد چرب

پست بعدی

جلوگیری از چاقی سالمندان + ۵ راه کاهش خطر چاقی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کارشناس